Werving taxichauffeurs
Van gerichte campagnes op landelijk niveau tot lokale acties
Om genoeg potentiële taxichauffeurs te bereiken hebben we allerlei stappen gezet. Zo hebben we op verschillende sociale mediaplatformen gericht geadverteerd. Ook zijn wij vaak aanwezig op banenbeurzen en adverteren wij in lokale kranten. Maar dat is nog niet alles! Op deze pagina vind je een overzicht van onze (online) wervingsinspanningen.
Onze campagne
Op verschillende sociale media platformen hebben we gericht geadverteerd om nieuwe collega's te werven. De insteek van deze campagne was om met sprekende beelden, mensen vanuit allerlei verschillende beroepen aan te spreken en te laten zien dat de switch naar taxichauffeur zo gek niet is. Daarnaast staat bij deze campagne het uitlichten van de 'Unique Selling Points' van het beroep centraal. in Totaal heeft deze campagne geleid tot maar liefst 4.000.000 impressies, 46.000 clicks en 495 sollicitaties in 2023.
Verspreiding van de campagne
De manier waarop we deze wervingsuitingen verspreiden is essentieel. Om de juiste doelgroep te bereiken hebben we verschillende stappen gezet:
We hebben gebruik gemaakt van geotargeting: de campagne is specifiek gericht op steden waar we taxichauffeurs zoeken + een straal van 30 kilometer
Ook hebben we gebruik gemaakt van leeftijdstargeting om de beroepsbevolking te bereiken: de camapgne is gericht op mensen tussen de leeftijd van 18 en 65 jaar
We hebben ingezet op meerdere sociale media platformen: Instagram en Facebook.
Doel van de campagne
Het doel van deze campagne is om een breed publiek te bereiken en te laten zien dat het werk als taxichauffeur erg goed te combineren is met bijvoorbeeld:
- Een rol als mantelzorger;
- Het zorgen voor de kinderen;
- Een andere parttime baan.
Voor deze campagne hebben we sprekende beelden ingezet om de kijker echt te interesseren. Met succes! Naar aanleiding van deze campagne solliciteerde maar liefst 495 mensen bij ons voor een baan als taxichauffeur.
Herkenbaarheid
Alle verschillende uitingen hebben we opgemaakt in de Connexxion Taxi Services huisstijl om de herkenbaarheid te bevorderen.
De campagnebeelden
Op de sociale mediaplatformen Instagram en Facebook kan de getargete doelgroep deze advertenties van ons in deze vorm tegenkomen. Om de kijker aan het denken te zetten zie je mensen die ander werk verrichten, maar daarnaast prima aan de slag kunnen als taxichauffeur, dit is namelijk gemakkelijk te combineren! Zie hieronder ook de uitingen, zoals deze zichtbaar zijn op de computer.
Ook geïnteresseerd in onze 'offline' wervingsinspanningen? Lees dan verder!
Aanwezigheid in kranten
Naast onze aanwezigheid op sociale media en banenbeurzen zijn we ook zichtbaar in lokale kranten en met posters. In de gebieden waar wij met Connexxion Taxi Services actief zijn adverteren wij met verschillende uitingen om mensen uit die regio aan te spreken. Rechts zie je een voorbeeld van een van onze uitingen in Tilburg en Almelo. In deze uitingen staan altijd de volgende punten centraal:
- De 'Unique Selling Points' van het beroep taxichauffeur;
- Een frisse en uitnodigende look;
- Herkenbaarheid van Connexxion Taxi Services;
- Gebruiksgemak voor de lezer.
Banenbeurzen
Voor het werven van taxichauffeurs zijn wij ook met regelmaat aanwezig op verschillende banenbeurzen. Zo waren we recent aanwezig op De Noordelijke Banenbeurs in Groningen. Onze aanwezigheid op deze banenbeurs hebben we van te voren gepromoot in samenwerking met lokale kranten en via onze eigen (sociale media) kanalen.
Meer
Naast bovengenoemde thema's werken we achter de schermen hard aan andere initiatieven voor het werven van nieuwe collega's. Maar ook zeker het behouden van personeel is essentieel. Daarom hebben we afgelopen jaar een intern onderzoek uitgevoerd naar de tevredenheid van collega's over de interne communicatie. Op basis hiervan hebben we verschillende verbeterpunten geformuleerd, waar we gezamenlijk aan werken. Een goed geïnformeerde collega, is namelijk een betrokken collega.