Werving technici

Van gerichte campagnes op landelijk niveau tot lokale acties

Voor het werven van technici hebben we verschillende stappen gezet. Zo hebben we op meerdere sociale mediaplatformen gericht geadverteerd.De verschillende campagnebeelden die we hiervoor hebben gebruikt lichten we toe op deze pagina. Maar dat is nog niet alles! Op deze pagina vind je een overzicht van onze (online) inspanningen voor het werven van technici.

  • meer dan 10 miljoen impressies

  • meer dan 14 duizend clicks

  • Facebook, Instagram, Youtube, displays & ads

  • Website & LinkedIn voor werving

Onze campagnes

Sociale media campagne

Op sociale media hebben we verschillende uitingen gemaakt, allemaal in dezelfde opmaak voor de herkenning. Deze uitingen zijn net zoals de uitingen voor buschauffeurs en taxichauffeurs gericht geadverteerd. Hieronder zie je een aantal voorbeelden van de gebruikte uitingen in deze campagne. Om interactiviteit te bevorderen is er in deze campagne gekozen voor twee verschillende opties waar men op kan klikken. De insteek hiervan is: beide opties zijn goed en gaan hand in hand bij het werken bij Transdev.

Verspreiding van de campagne

De manier waarop we deze wervingsuitingen verspreiden is essentieel. Om de juiste doelgroep te bereiken hebben we verschillende stappen gezet:

  • We hebben gebruik gemaakt van geotargeting: de campagne is specifiek gericht op plaatsen waar we technici zoeken + een straal van 30 kilometer

  • Ook hebben we gebruik gemaakt van leeftijdstargeting om de beroepsbevolking te bereiken: de camapgne is gericht op mensen tussen de leeftijd van 18 en 65 jaar

  • We hebben ingezet op meerdere sociale media platformen: Instagram, Facebook & Youtube.

De campagnebeelden

Alle campagnebeelden zijn opgemaakt in de Transdev huisstijl, met als doel herkenbaarheid te creëeren. In al de uitingen wordt de kijker een keuze voorgeschoteld. Dit om de kijker aan het denken te zetten en in te laten zien dat er allerlei mogelijkheden zijn binnen het technische vakgebied bij Transdev. Een succesvolle campagne.

Advertenties

Dezelfde uitingen hebben we ook ingezet als advertenties op verschillende platformen. Zie hieronder een aantal voorbeelden van hoe deze uitingen zichtbaar werden voor de lezers van het Algemeen Dagblad.

Youtube

Ook op youtube hebben we verschillende advertenties verspreid. Van 'Een dag op de werkplaats met Bob' tot een algemener filmpje over hoe het is om te werken bij Transdev aan de meest innovatieve techniek. Bekijk hier het filmpje over Bob

Ook geïnteresseerd in onze 'offline' wervingsinspanningen? Lees dan verder!

Vakbladen

Een aanzienlijk gedeelte van de doelgroep kan bereikt worden aan de hand van vakbladen, vandaar dat we ook daar op hebben ingezet. Dit hebben we gedaan door verschillende persoonlijke verhalen te vertellen van enthousiaste collega's in het blad Techniekwerkt. Zo ook het verhaal van Khalid Bentyeb.

Vier jaar geleden kwam hij vanuit Marokko naar Nederland toe. Sinds een jaar is hij leerling monteur bij Transdev. Zijn inspirerende verhaal (en dat van meerdere enthousiaste collega's) vertellen we in het vakblad 'Techniekwerkt'. Het interview van Khalid werd ook overgenomen door de gemeente Amsterdam.

"Ik dacht meteen: dit wil ik gaan doen!"

Khalid Bentyeb

Lees hier het hele verhaal

Meer...

Wervingsdagen en beurzen

Om potentiële toekomstige collega's te enthousiasmeren voor het vak zijn wij aanwezig op verschillende wervingsdagen. Zo waren onze enthousiaste collega's recent op het beroepenfeest On Stage in Zuid Kennemerland.

Samenwerkingen met scholen

Daarnaast hebben wij samenwerkingen met meerdere scholen & opleidingen. Wij ontvangen daardoor in onze werkplaatsen met regelmaat nieuwsgierige studenten. We laten hen dan op interactieve wijze kennis maken met de veelzijdige wereld van de techniek.